.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نامگذاری ماه شهر الکترونيک در گرگان

به پيشنهاد دکتر "علي اکبر جلالي" مشاور و مجري شهر الکترونيک گرگان و با مصوبه شوراي اسلامي شهر گرگان، اسفند ماه سال جاري به نام شهر و شهروند الکترونيک در گرگان نامگذاري شد.

جلالي در اين خصوص افزود: براي ايجاد شهر الکترونيک، در ابتدا بايد فرهنگ سازي انجام شود تا مردم متوجه شوند که شهر الکترونيک چيست.

به گفته وي، به همين منظور بهتر است در ماه شهر الکترونيک (اسفند) جشنواره شهر و شهروند الکترونيک با همکاري دستگاههاي مختلف استان برگزار شود و بر روي آن کار تبليغاتي صورت گيرد.

وي تصريح کرد: خوشبختانه در شهر گرگان، زيرساختهاي مهم و اساسي از جمله فيبر نوري و نيروها و پتانسيل هاي بالقوه و بالفعل فراواني در زمينه ايجاد شهر الکترونيک وجود دارد.

وي در ادامه داد: با نشست هائي که با مسئولان مختلف کشور داشته ام، بنا شد تا بسياري از کارهاي دستگاههاي دولتي به عنوان پايلوت از شهر گرگان به عنوان شهر الکترونيک شروع شود و اين مساله خود زمينه هاي فرهنگ سازي را ايجاد مي کند.

جلالي در ادامه گفت: اگر فرهنگ سازي در زمينه ايجاد شهر الکترونيک صورت نگيرد، نمي توانيم در دستيابي به اهداف خود در ايجاد چنين شهري موفق باشيم.

وي با اشاره به اين که بسترسازي و فرهنگ سازي براي اين مساله هزينه اي براي شوراي شهر و شهرداري گرگان ندارد، افزود: در اين راستا با برگزاري جشنواره مذکور، مي توان هر يک از دستگاهها، ادارات و نهادهاي دولتي را پاي کار آورد تا در اين جشنواره برنامه هاي خود را ارائه دهند.

مشاور طرح شهر الکترونيک گرگان اظهار داشت: از آنجائي که اسفند ماه نزديک عيد است و مسافران زيادي به علت خوبي آب و هوا به اين استان سفر مي کنند و ايام عيد بهترين فرصت براي ايجاد سوال در ذهن مردم در ايام ديد و بازديدهاست، ماه اسفند براي برگزاري اين جشنواره در نظر گرفته شده است.

به گفته جلالي، در اين جشنواره که دبيري آن را دکتر "حسين مومني" برعهده خواهد داشت و به مدت 20 روز برگزار مي شود، 30 سخنراني در نظر گرفته شود و سعي شود تا سخنرانان از کارشناسان و متخصصان بومي و حتي از اعضاي شوراي شهر باشند.

وي اظهار داشت: همچنين آموزش و پرورش مي تواند با اجراي موضوع انشاء و يا روزنامه ديواري و نقاشي به عنوان شهر الکترونيک در زمينه فرهنگ سازي ايجاد چنين شهري به ستاد و دبيرخانه جشنواره کمک بزرگي نمايد.

وي يادآور شد: همچنين نصب پارچه و پلاکارد در سطح شهر حتي تا بعد از تعطيلات نوروزي با مضامين شعارهاي در زمينه شهر الکترونيک در دستور کار قرار گيرد و ارگانها و دستگاههاي مختلف نيز در سر در ورودي ادارات خود نيز چنين شعارهائي را نصب نمايند که اين خود به مساله فرهنگ سازي کمک مي کند.

با مصوبه شوراي اسلامي شهر گرگان و نام گذاري اسفند سال جاري به عنوان شهر الکترونيک، بنا شد تا از يکم تا بيستم اسفند ماه جشنواره شهر و شهروند الکترونيک در اين شهر برگزار شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.235 seconds.